Börjar bli less

2010-05-29 @ 12:31:39 Permalink Tankar&Åsikter Kommentarer (0) Trackbacks ()

Börjar bli jätte less på hur människor beter sig. Varför kan folk inte vara sig själva och vara normala? Så som dom alltid varit, får du en ny vän, eller en pojkvän eller om någon berättar något till en person i hoppet om stöd och tillit. Varför måste man då ändras? Jag är en person som alltid accepterar folk för dem, och inte någon som andra vill att dom ska vara. Jag gör allt i min makt för att mina vänner,familj och närmaste ska må bra. Vill folk försöka ändra på dig så låt dom göra det för dom kommer aldrig lyckas, hur tuffa och kaxiga dom än tror sig vara så kommer det aldrig gå igenom. Är man en bra vän så bryr man sig och försöker inte trampa över någon och visa sig bättre. Sitter och läser lite bloggar också och blir chockad över det svenska rättssystemet. En elev kan vara uppkäftig mot sin lärare och ge en smäll och det blir världens drama utav det i hela pressens system. Men en liten flicka som har blivit både kränkt,misshandlad och våldtagen i en extremt lång period, hennes rättegång etc läggs ned! Han fick sitta häktad med besöksförbud i 3dagar, och eventuell psykriatisk vård. Vad är det för fel på denna värld!? Varför reagerar ingen!? Varför är det ingen som öppnar ögonen och ser hur vissa människor har det, som lider något enormt? I framtiden kommer jag jobba med sånt här som rör världen, hjälpa till. Då ska det fan i mig bli ändring på det här först utav allt. You have my word. Du är inte ensam lilla gumman. Det finns många som vill och ska hjälpa dig. Det här ska ändras.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback