Svininfluensan

2009-10-27 @ 09:26:06 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

Yes jag är uppe med tuppen! Hade tänkt gå ut och ta en runda på spåret i skogen i detta mysiga höstväder.
Idag står det mycket på schemat, bla boka resan till london,fika m vanessa, plugga, shoppa etc. 
Det är bara andra dagen på lovet men det känns ändå som att lovet snart är slut. Lite mysko,menmen!

En sak som har oroat mig väldigt mycket är allt prat hit och dit om denna svininfluensa. Ska man vaccinera sig eller låta bli? Det har ju varit flera influensor genom åren, fågelinfluensan, galnakosjukan osv och nu svininfluensan. Först så var vaccinet försenat och nu ska dom som ligger i riskgruppen först vaccineras, om man tex har nån hjärtsjukdom,astma etc. Där jag är då, med astman. Vissa som redan har blivit vaccinerade har sakt att det bara gjorde lite ont och att det blev varmt ett tag men sedan inga mer symtomer. Medans det nu är massa skandaler runt om i världen om folk som fått det ena och andra. Som den här tjejen på videon. Det känns elakt att behöva säga det jag nu ska säga, men om det nu är sant att hon fick det av vaccinet, då vaccinerar jag mig verkligen inte! Då riskerar jag hellre att få svininfluensan och får kämpa med att bli frisk från den än att jag vaccinerar mig och drabbas av något sånt där som jag sen får leva med resten av livet.

Hur tänker och resonerar ni? Ska ni vaccinera er?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback