Godmorgon bloggen!

2009-10-30 @ 11:23:52 Permalink Familj Kommentarer (2) Trackbacks ()

Igår ställde jag klockan på ringning vid halv 9 tiden idag, för att kunna utnyttja dagen till max!
Idag ska jag slutföra min stora höst städning/rensning som jag påbörjade i Onsdags. Har hälften kvar, det är så skönt att bara kunna strosa runt i sin pyjamas, osminkad,håret uppsatt i en bulle och lyssna på sin favorit spellista medans som man fixar&grejar här hemma! Idag blir det Norah Jones och Escala som jag spelar, iallafall nu på förmiddagen. Jag uppdaterar er senare om mer!

Förresten såg ni på Rosa bandet galan igår? Det gjorde jag! Såg den tillsammans med Anna och min kära mor. Det var väldigt fint alltihop och jag kände så mycket igen mig av allt som andra anhöriga berättat när deras mor/syster/dotter/fru fått just bröstcancer. Rädslan,tankarna,oron osv, och framför allt hur hjälplös man känner sig. Smärtan som finns inom en. Min mamma har också som många många andra, för många andra drabbats av, bröstcancer. När nåt sånt händer i en familj så faller allt isär på nåt sätt, man ser livet på ett helt nytt sätt. Från ett nytt perspektiv och tar vara på dagarna och tiden som är kvar då man inte vet hur det blir. Varje dag dör minst 4 kvinnor i bröstcancer och igår fick dom in drygt 48 miljoner till bröstcancer forskiningen. TACK TACK!!! Alla som är drabbade och alla anhöriga, blir så glada av det och ni vet inte hur mycket det betyder. Man ser en glimt hopp. Min mamma är en av världens absolut starkaste kvinnor som har klarat och klarar att gå igenom det här.











Kommentarer

Postat av: Mysan

Ja, det är jättehemskt och det drabbar en nästan lika mycket som anhörig! Det är verkligen en sorg. Hoppas verkligen att din mamma klarar sig ur detta också, om hon inte redan gjort det! :)



Kram!

2009-10-30 @ 11:47:42
URL: http://mymymy.blogg.se/

Postat av: Diana

<3<3<3

2009-10-31 @ 09:25:06
URL: http://diikaratas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback