En kissande hund i gallerian

2009-11-29 @ 18:49:32 Permalink Weekends Kommentarer (0) Trackbacks ()

Jag tänkte bara ge er en snabb lite uppdatering innan jag ska ta mig ett långt skönt bad och spela Jordin Sparks!
Har precis ätit en god middag med familjen. Idag spenderade jag i princip hela min dag i Kista galleria och shoppade med Hero,Zascha och Louise! Idag köpte jag lite mer, en super fin svart tröja med trekvartsärm och som hade snygga puffärmar vid axlarna och en stor lila halsduk som jag sååå länge letat efter är nu min!

En sak som jag aldrig förstått,men som jag alltid ser och som jag alltid blir lika arg av.
Varför tar människor med sig sina hundar in i affärer, gallerier osv? Hundarna går runt och luktar på kläderna och drar sig mot dom ibland. Visst, jag har absolut verkligen ingenting emot hundar. Dom är ju så söta! Men det finns faktistkt många människor som är jätte allergiska, som jag tex. Tänk om en människa skulle köpa något plagg som en hund råkat röra sig vid? Och när hon sedan kanske bara provar den i provhytten? Jag är mest superduper allergisk mot katter,hundar är inte precis lika farligt men kan ändå få allergichock/utslag ibland, så jag skulle inte få ett astma anfall av eller att hela kroppen börja klia, ögonen rinner och snoret rinner, det skulle inte hända mig. Men många andra.

Så, varför ta med sig sina hundar in? Varför är det ens tillåtet?
Idag såg jag en kille som hade med sin hund inne runt i gallerian och hunden stannade upp och kissade på en vägg, och hans ägare gjorde inget! Det är ju ändå inte okej!?

Vad tycker ni?

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback