Är det verkligen rättvist?

2009-11-11 @ 22:07:35 Permalink Tankar&Åsikter Kommentarer (1) Trackbacks ()

Vad är det för slags problem som vissa personer har? Är det verkligen mänskligt att vissa beter sig på det här viset? Jag undrar verkligen det. Jag har i hela mitt liv varit en snäll och genomgod person. Just nu är jag less och arg på att endel verkar utnyttja det endel. Enligt mig så ska inte vänner göra så! Jag har aldrig velat någon något illa eller varit elak med flit. De få gånger jag råkat vara elak eller nåt så har jag alltid mått jätte dåligt över det, och det vet mina vänner. Mina närmaste vänner. Från och med idag ska jag försöka sluta bry mig om andra lika mycket som jag i hela mitt liv gjort. För det är bara jag själv som såras. Precis som nu. Så från och med imorgon när jag vaknar så startar ett nytt liv. Vi får se hur lång tid det hinner gå innan jag återgår till det gamla vanliga. Jag ska nu börja bry mig om mig själv mer än vad jag någonsin gjort. Nej jag ska inte bli egoistisk utan bara bry mig om mig själv. För det är inte jag som i slutändan kommer förlora på det här, utan dom. Som är så grymma och behandlar folk på ett så fult sätt. Jag ser dagligen hur människor behandlar andra illa, det är inte rätt någonstans. Jag säger inte att det här är pga varför vissa är som dom är, men oftast så är dom osäkra på sig själva och just därför trycker dom ner andra, får andra att känna sig mindre värda och betydelselösa. Jag kan idag erkänna, att jag har själv varit så himla osäker på mig själv,men jag har aldrig behandlar någon illa bara för det. så varför gör vissa andra det? Vad är det som gått fel i hjärnan?. Alla människor går igenom den tiden någongång i livet. Du som läser just nu kanske känner igen dig? Jag kan stå för det och prata om det. Men idag är jag visst, kanske lite osäker på viss håll och kanter. Men inte alls lika mycket som förr, och jag är jätte stolt över mig själv. Kan en så kan alla. Så varför ska vissa behandlas såhär? Med så lite respekt och omtanke..
Är det verkligen rättvist,tycker du?
Jag har mina underbara tjejkompisar som betyder mer än allt annat,och mina killkompisar som är en stor del i mitt liv. Dom som är mina nära vänner har jag en enormt stark och nära relation med. Som ingen kommer kunna förstöra. Jag har min familj och mina syskon som gör min dag.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Bra sagt gumman!

2009-11-12 @ 14:05:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback